DTP înseamnă la o primă survolare a cuvântului procesul de pregătire a fișierelor în vederea tipării. Astfel, folosind aplicații specifice precum Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign sau QuarkXpress, layout-urile prezentate clientului în faza de creație sunt procesate pentru a se putea asigura calitate materialelor ce urmează să fie realizate.

Chiar dacă la o primă vedere nu sunt deosebiri evidente între un print de la "creație" și un print realizat în fază finală la tipografie din punct de vedere al specialistului sunt foarte multe lucruri de luat în seamă. Se pornește de la diferențele prin care, in procesul de DTP, se fac analize a selecției de culori specifice brandului promovat, identificarea și după caz folosirea unor culori speciale dacă e nevoie (de exemplu auriul sau bronzul nu pot fi reproduse decăt folosind culori speciale, iar uneori când o anumită culoare ce nu poate fi reprodusă prin descompunerea cromatică CMYK specifică tiparului offset, chiar se impune folosirea de culori speciale Pantone Solid). Deasemeni tot tehnicienii DTP sunt cei ce reușesc separarea anumitor elemente din layout și pregătirea acestora, pentru operațiuni speciale cum ar fi: lăcuirea selectivă, embosarea, etc.

Imaginile, ce sunt folosite în componența lucrărilor, fie ele digitale sau tipar, de cele mai multe ori in procesul de creație, sunt prezentate clientului cu compromisuri de rezoluție, definiție, calibrare. În procesul de DTP ele sunt înlocuite cu fișiere funcționale la rezolția potrivită după ce în prealabil au fost cumpărate de pe siturile specializate (Images Stock) sau au fost fotografiate in studiouri foto conform cu cerințele clientului.

Tot operatorul DTP, se asigură căci elementele de tip vector (logos, lineart, etc) sunt compatibile cu cerințele procesului de producție. Iar nu în ultimul rând, layout-ul final trebuie să fie coerent, curat, conform specificațiilor manualului de brand al clientului pentru care se realizează respectiva lucrare.